از ظاهر تا عمل؛ زیر سوال بودن عملکرد CISO ها در دنیا

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

پس از تحقیقات جدید آشکار شده است که بسیاری از پرچمداران امنیت سایبری جهان در فضای آنلاین رفتارهای پر ریسک انجام می دهند و ممکن است به آنچه که تبلیغ می کنند و نشان میدهند، عمل نکنند.

شرکت کانستلا اینتلیجنس، بیش از 100 شرکت جهانی پیشرو و بزرگ امنیت آی تی را در زمینه های مختلفی مورد نظرسنجی قرار داده اند تا آخرین گزارش خود را با عنوان "مخاطرات فضای سایبری در دنیای فرامتصل امروز" جمع آوری کند.

به نقل از اینفو سکیوریتی مگزین، این گزارش رویه گسترده امنیتی ضعیفی را نشان داده است: یک چهارم (24%) اعتراف کرده اند که از رمز عبور مشابه برای کار و فعالیت های آنلاین شخصی استفاده می کنند و تقریباً نیمی از آنها (45%) بدون استفاده از VPN به شبکه های وای فای عمومی متصل می شوند.

تصور می شود Wi-Fi عمومی آنقدر خطرناک است که دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده به طور منظم به مردم هشدار می دهد که در مواقع حضور خارج از خانه به این شبکه ها وصل نشوند.

تعداد مشابهی (48%) از پاسخ دهندگان CISO گفته اند که آنها از سیستم کاری خود برای ورود به سایت های شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و 77% آنها درخواست دوستی افرادی را که نمی شناسند قبول می کنند، از جمله لینکدین که جامعه ای 63 درصدی را به خود اختصاص داده است.

طبق اطلاعات سازمان امنیت داخلی انگلستان، جاسوسان خارجی طی پنج سال گذشته با استفاده از پروفایل های جعلی با بیش از 10 هزار شهروند انگلیس از طریق شبکه اجتماعی لینکدین تماس گرفته و ارتباط برقرار کرده اند.

دولت طی یک اقدام کارآگاهی که به تازگی انجام شده، اعلام کرده است: "عواقب و نتیجه تعامل با این پروفایل ها می تواند به مشاغل فردی و همچنین منافع سازمان شما و منافع امنیت ملی و سعادت کشور آسیب برساند".

پیشگامان و بزرگان امنیتی حتی اگر حملاتی که آنها را هدف قرار می دهند نیز افزایش یابد، همچنان به رفتارهای پرخطر خود ادامه می دهند.

بیش از نیمی (57%) از افراد این جامعه آماری در زندگی شخصی خود تحت حملات تصاحب حساب (ATO) قرار گرفته اند که عمدتا از طریق ایمیل (52%)، لینکدین (31%) و فیسبوک (26%) این مجموعه را تشکیل داده اند. تقریباً سه چهارم (74%) گفته اند که در طی 90 روز گذشته مورد حمله فیشینگ یا ویشینگ قرار گرفته اند. بر اساس این گزارش، در یک سوم (34%) موارد، عوامل تهدید هویت مدیرعامل خود را جعل کرده اند.

مدیر عامل شرکت کانستلا اینتلیجنس، کایلاش آمبوانی میگوید: "در میان افزایش حملات سایبری به سازمان ها، که بسیاری از آنها از طریق جعل هویت C-suite انجام می شود، اکنون آگاهی و هوشیاری کارمندان در حوزه امنیت سایبری به اندازه زیرساخت های امنیتی یک سازمان مهم و پر اهمیت است".

"هرچه زمینه های شغلی و شخصی به طور فزاینده و به شکل دیجیتالی در یکدیگر آمیخته می شوند، هم مدیران و هم کارمندان باید به نقشی که هر یک از آنها در بهداشت جمعی امنیت سایبری ایفا می کنند، توجه نماید".

برچسب ها: account takeover, impersonation, جعل هویت, CEO, CISO, WiFi, Hyperconnected, LinkedIn, Facebook, cybersecurity, ATO, لینکدین, فیسبوک, phishing, فیشینگ, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ