بیست میلیون کاربر، قربانی افزونه های مسدود کننده تبلیغات در گوگل کروم

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش شرکت امنیتی AdGuard، افزونه های بسیاری، مرتبط با مسدود نمودن تبلیغات در فروشگاه کروم وجود دارند که حداقل پنج مورد از انها جعلی هستند و اطلاعات وب سایت کاربران را سرقت می نماید.Takian.ir Fake ad blockers in the Chrome store

به گزارش این شرکت، این پنج مسدود کننده جزو برترین و محبوب ترین مسدود کننده ها بین کاربران بوده اما نسخه موجود در «Chrome Store» جعلی بوده و با یک کد اضافی اطلاعات وب سایت های مورد بازدید کاربر را سرقت می کند.

در همین راستا گوگل این پنج برنامه را حذف کرده است. این افزونه ها اطلاعات را جمع آوری کرده و با ارسال آنها به سرور های راه دور در عملکرد مرورگر کروم اختلال ایجاد می کردند.

شرکت امنیت سایبری «AdGuard» طی گزارشی اعلام کرد که این نرع از برنامه ها که به صورت افزونه به دیگر برنامه ها اضافه می شود، بات نت هایی هستند که اطلاعات را سرقت می کنند.

از سال 2017 تعداد افزونه های تقلبی که با مقاصد خاص کاربران رافریب می دهند افزایش پیدا کرده است. این افزونه های عموما بارویکرد جاسوسی و سرقت اطلاعات وارد سیستم قربانی می شوند. طبق آمار های موجود سال گذشته 37 هزار نفر افزونه جعلی «AdBlock Plus» را روی سیستم خود نصب کرده اند.

طبق این گزارش تا کنون 20 میلیون کاربر قربانی افزونه های مسدود کننده تبلیغات شده اند.

برچسب ها: اخبارسایبری, AdBlock Plus, سرقت طلاعات, فروشگاه کروم, کروم استور, Chrome Store, AdGuard, جاسوسی, بات نت, امنیت سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ