تریک بات یا همان طوفان سایبری جهان ،سارق ارزهای دیجیتالی شد

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت هک رید؛ محققان امنیتی اخیراً تروجان بانکی جدیدی را کشف کردند که به‌جای حساب‌های بانکی سنتی، کیف پول‌های ارز مجازی را هدف قرار داده است. یک وب‌گاه تبادل ارز مجازی با نام Coinbase توسط نسخه‌ی جدید بدافزار Trickbot هدف حمله قرار گرفته است. این وب‌گاه به هدفی برای پرونده‌های پیکربندی این بدافزار تبدیل شده است.Takian.ir trickbot malware hijacking cryptocurrency transactions

مهاجمان سایبری پس از ایجاد این تروجان بانکی، فهرستی از بانک‌های محلی را به این بدافزار برای سرقت گواهی‌نامه‌های آن‌ها اضافه کرده بودند. محققان امنیتی اخیراً نیز متوجه شدند که تروجان Trickbot کیف پول‌های پیچال را نیز هدف قرار داده است. تمایل مهاجمان سایبری به سمت کیف پول‌های مجازی به این دلیل است که ارزهایی مانند بیت کوین از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند و برای پرداخت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

بدافزار مذکور از طریق حملات تزریق کد به وب سایت کاربران را آلوده می کند و به صورت مستقیم به بانک ها و بلاک چین را هدف قرار نمی گیرد.

تا به حال تصور می شد تریک بات فقط به سرقت پول و حساب های بانکی می پردازد  اما محققان شرکت امنیت سایبری آی بی ام اعلام کردند اخیرا این بدافزار به سرقت ارزهای دیجیتالی به خصوص بیت کوین می پردازد.

طی تحقیقاتی که توسط شرکت امنیت سایبری X-Force که زیر نظر آی بی ام است صورت گرفته آمده که این بدافزار در اوایل فعالیت خود، موسسات مالی مانند بانک ها و ارائه دهندگان خدمات کارت های اعتباری را هدف قرار داده اما در حال حاضر تمرکز خود را روی مبادلات ارزهای دیجیتالی قرار داده و بیت کوین سرقت می کند.

این روز ها افزایش ارزش ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین موجب شده بسیاری از هکر ها هدف خود را نفوذ به این بخش و سرقت ارزهای دیجیتالی قرار داده اند، زیرا ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین را نمی توان ردیابی یا رهگیری کرد و حاشیه امنی برای سارقین ایجاد می کند.

برچسب ها: Coinbase, بدافزار Trickbot, Trickbot, حملات تزریق کد, شرکت امنیت سایبری X-Force, سرقت ارز دیجیتالی, بیت کوین, ارز دیجیتال, امنیت سایبری, Bitcoin

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ