حریم شخصی کاربران در سرویس دهنده ایمیل گوگل به خطر افتاد

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت اینفوسکیوریتی، پس از آن که معلوم شد ، توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث می توانند محتوای ایمیل های کاربران Gmail را بخوانند. گوگل در یک موقعیت امنیتی جدید قرار گرفته است.Takian.ir Gmail privacy scandal

این "راز کثیف" که از طرف یک منبع برای وال استریت جورنال ارسال شده است، به کاربرانی مربوط می شود که تصمیم می گیرند حساب های Gmail خود را به برنامه های شخص ثالث (third-party apps) برای چیزهایی مانند سفر یا خرید تبدیل کنند که با انجام این کار از آنها خواسته می شود مجوزهای برنامه را به «خواندن، ارسال، حذف و مدیریت ایمیل خود» اختصاص دهید. 
با این حال، بسیاری از کاربران ممکن است ناآگاه باشند که نفوذگران حتی خیلی بهتر از الگوریتم های هوشمند کامپیوتری، با چشم های خود در حال بررسی ایمیل های شخصی آنها هستند.
این گزارش ادعا کرد که در مورد برنامه بازاریابی Return Path، کامندان این شرکت به حدود 8000 ایمیل از سرویس دهنده Gmail سرک کشیده اند تا به توسعه برنامه خود کمک کنند. آقای Edison برنامه نویس مدیریت ایمیل نیز به کارکنان خود اجازه داده است تا بصورت هوشمند به "هزاران" ایمیل پاسخ دهند.
از سوی دیگر، گوگل ادعا کرد که این شرکت ها دسترسی به ایمیل های کاربران را مجاز می دانند و ادعا دارند که خود کاربران به صراحت از اجازه آنها برای انجام این کار آگاه بوده اند در صورتی که بسیاری از کاربران معمولا هنگام استفاده از برنامه های جانبی، سیاست  ها و دسترسی ها را مطالعه نکرده و فقط بر روی دکمه تایید کلیک میکنند.
با این حال، هنگامی که کاربر قصد استفاده از برنامه های شخص ثالث (third-party apps) را دارد، حریم خصوصی کاربر یک مسئله مهم است که باید به آن توجه ویژه ای داشت علی الخصوص پس از رسوایی کمبریج آنالیتیک (Cambridge Analytica scandal) که در آن جزئیات  87m کاربر فیس بوک توسط توسعه دهنده نرم افزار برای استفاده در تبلیغات سیاسی هدفمند فروخته شد.
در سال 2015 شبکه اجتماعی سیاست جدیدی را مطرح کردند که اجازه دسترسی را به توسعه دهندگان شخص ثالث میداد.
اوجنیر چرشمن (Evgeny Chereshnev)، مدیر عامل شرکت خصوصی Biolink.Tech ، ادعا کرد که GDPR سازمانها را ملزم به بهبود آگاهی کاربران در مورد نحوه استفاده از داده های آنها میکند و میگوید:
"این نوع و سطح از دسترسی، موجب رفتن به سمت امنیت کمتر میشود و مردم باید بدانند که هر بار که آنها به یک دستگاه شخص ثالث متصل می شوند و یا برنامه شخس ثالثی را نصب می کنند، خودشان حق دسترسی را برای این برنامه ها و کارمندان انها فراهم می کنند - اغلب حتی بدون فکر کردن در مورد آن برنامه و سطح دسترسی ان برنامه، "او افزود : "این برنامه ها به مخاطبین کاربران دسترسی کامل دارند، اطلاعات مربوط به رفتار کاربر و همچنین مواردی مانند موقعیت مکانی GPS را براحتی به دست می آورند، بنابراین باید بسیار جدی گرفته شود."

برچسب ها: حریم شخصی کاربران, سرویس دهنده Gmail, Return Path, third-party apps, Gmail , GDPR, Biolink.Tech, برنامه های شخص ثالث, اخبار سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ