سوء استفاده گوگل از اطلاعات خصوصی کاربران حتی در حالت ناشناس

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

گوگل با یک پرونده قضایی روبرو است که ادعا می کند غول موتور جستجوی دنیا حتی وقتی کاربران از حالت ناشناس خصوصی خود استفاده می کنند، مخفیانه اطلاعات آنها را جمع آوری می کند.

به گزارش هک‌رید، قاضی منطقه ای ایالات متحده، لوسی کو، در حکم خود نوشته است که غول موتور جستجو، "گوگل جمع آوری داده ها حتی در حالتی که کاربر از حالت وبگردی خصوصی استفاده میکند را به کاربر اطلاع نداده است"؛ هرچند که گوگل خواستار رد پرونده شده است.

در ماه ژوئن گذشته سه کاربر، شکایات ذکر شده را مطرح کرده اند که گوگل "تجارت گسترده ردیابی داده" به راه انداخته است و ردیابی آنها حتی در حالی که کاربران با استفاده از حالت ناشناس در کروم یا وبگردی خصوصی در سافاری و سایر مرورگرها سعی در حفظ حریم خصوصی خود دارند نیز ادامه دارد.

طبق گزارش بلومبرگ، شرکت گوگل در دفاع از خود ادعا کرده است که برای کاربران خود روشن می کند که: "حالت ناشناس به معنای نامرئی شدن نیست و ممکن است فعالیت کاربر در آن session برای وب سایت هایی که بازدید می کند و سایر سایت های تجزیه و تحلیل اطلاعات پشت پرده سایتها و یا خدمات تبلیغاتی که داده های بازدیدکنندگان آنها استفاده می کنند، مشخص و واضح و قابل شناسایی باشد". علاوه بر این، خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل در ایمیلی نوشت که این شرکت ادعاهای دادخواست را رد می کند و اعلام کرد که "ما به شدت در برابر این اتهام آنها، از خود دفاع خواهیم کرد".

این دادخواست نباید تعجب آور باشد، زیرا در سال 2018 موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی DuckDuckGo یک تحقیق گسترده انجام داد که ادعا می کند جستجوها در حالت ناشناس گوگل، اصلا خصوصی و به طور کامل پنهان نیستند.

 

آنچه صفحه حالت ناشناس می گوید

takian.ir google facing lawsuit over tracking users in incognito browsing

با این حال، می توان دریافت که عموم مردم از رفتار و عملکرد واقعی حالت ناشناس آگاهی کافی ندارند. این دادخواست می تواند به گوگل فرصت دهد که با صراحت بیشتری به کاربران خود در مورد آن داده هایی که در حالت ناشناس جمع آوری می کند و آنچه که انجام نمی دهد، توضیح دهد.

این شکایت همچنین انتقاد به شرکتهایی است که اطلاعات مهم خود را در زمینه خدماتی که ارائه میدهند، پنهان می کنند و از آنجا که تعداد بسیار کمی از افراد این توافق نامه ها را از ابتدا تا انتها ئ به طور کامل می خوانند، و این ناآگاهی ها و پنهان کاری ها می تواند باعث ایجاد مشکلات عدیده ای در مسئله حفظ حریم خصوصی شود.

برچسب ها: موتور جست‌وجو, حالت ناشناس, ردیابی, سافاری, Search engine, Tracking, incognito mode, incognito, گوگل کروم, کروم, Safari, Chrome, گوگل

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ