فروش کلید امنیتی تایتان به مبلغ 50 دلار توسط گوگل

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت دهک نیوز، گوگل کلیدامنیتی خود را با نام تایتان (Titan) در فروشگاه گوگل به قیمت 50 دلار عرضه کرده است. این وسیله در ابتدا ماه گذشته در کنفرانس گوگل‌کلود نکس 18 معرفی شد.Takian.ir google titan key

کلید‌امنیتی تایتان یک دستگاه کوچک یو‌اس‌بی و مشابه یوبی‌کی است و دارای احراز هویت دو عاملی (2FA) مبتنی بر سخت‌افزار برای حساب‌های آنلاین با بالاترین سطح حفاظت در برابر حملات فیشینگ می‌باشد.کلید‌امنیتی تایتان در حال حاضر به طور گسترده‌ای در ایالات‌متحده‌آمریکا موجود است و یک بسته کامل 50 دلاری آن شامل موارد زیر می‌شود:

- کلید‌امنیتی یو‌اس‌بی
- کلید‌امنیتی بلوتوث
- تبدیل USB-C به USB-A
- کابل اتصال USB-C به USB-A

کلید‌امنیتی تایتان چیست؟

کلید‌امنیتی تایتان بر اساس پروتکل بر اساس پروتکل FIDO (Fast Identity Online) و U2F(Universal 2nd Factor) بوده و شامل یک وسیله امن و یک سیستم عامل پیشرفته توسط گوگل است که یکپارچگی کلید‌های امنیتی را در سطح سخت‌افزاری تایید می‌کند.

این وسیله یک لایه اضافی احراز هویت در بالای رمزعبور حساب کاربری اضافه می‌کند و کاربران می‌توانند با وارد کردن کلید‌امنیتی  یو‌اس‌بی و فشار دادن یک دکمه به سرعت به حساب‌های خود وارد شوند.

کلیدامنیتی تایتان با مرورگرها از جمله گوگل‌کروم و تعدادی از خدمات آنلاین محبوب مانند جی‌میل، فیس‌بوک، توییتر و دراپ‌باکس سازگار است.

این کلیدهای امنیتی همچنین با برنامه حفاظت پیشرفته، قوی‌ترین امنیت گوگل را برای کاربرانی که خطر قرار دارند به وجود می‌آورد.

مدیران گوگل‌کلود می‌توانند اجرای کلید‌امنیتی را در G Suite، Cloud Identity و پلتفرم گوگل‌کلود فعال کنند تا اطمینان حاصل شود که کاربران از کلیدهای امنیتی برای حساب‌هایشان استفاده می‌کنند.

کلیدی امنیتی تیتان چگونه امنیت آنلاین را تأمین می کند؟

به گفته گوگل، کلید‌های امنیتی مبتنی بر سخت افزار FIDO با امنیت بیشتر و ایمن‌تر در جلوگیری از فیشینگ، حملات مرد میانی (MITM) و سایر انواع حملات به حساب‌کاربری از جمله حملات مبتنی بر روش های 2FA که نیاز به ارسال پیام کوتاه(SMS) دارند، ایجاد می کند.Takian.ir google titan key usb

این کار به این دلیل است که حتی اگر یک مهاجم موفق به ایجاد هویت جعلی برای ورود به حساب‌کاربری آنلاین شود، ورود بدون کلید فیزیکی امکان‌پذیر نیست.

در ماه گذشته، گوگل اعلام کرده است که 85000  نفر از کارمند این شرکت  در ماه‌های سال گذشته از این کلیدهای امنیتی استفاده کرده و از آن زمان هیچکدام از آنها قربانی حمله فیشینگ نشده‌اند.

گوگل قبلا در اوایل ماه جولای هنگامی که این شرکت برای اولین بار این پروژه را اعلام کرد، کلید‌امنیتی تایتان را در اختیار مشتریان کلود‌سکوریتی خود قرار داد.

 
 
 
 

برچسب ها: G Suite, Cloud Identity, کلود‌سکوریتی , حملات مرد میانی, MITM, پلتفرم گوگل‌کلو, جی‌سیوت, کلود‌ادنتیتی, universal 2nd factor, U2F, FIDO, Fast Identity Online, کلید‌امنیتی تایتان چیست, تبدیل USB-C به USB-A, کابل اتصال USB-C به USB-A, کلید‌امنیتی یو‌اس‌بی, کلید‌امنیتی بلوتوث, حملات فیشینگ, یوبی‌کی, کنفرانس گوگل‌کلود نکس, تایتان, Titan, 2FA, گوگل

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ