IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

سرقت 1.7 میلیارد دلار از صرافی های ارزهای دیجیتال توسط هکرهای کره شمالی

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 takian.ir n korean hackers billion cryptocurrency exchanges 1

طبق گزارش‌هایی که رسانه‌های چوسان و نیوسیس در کره جنوبی منتشر کرده‌اند، هکرهای مورد حمایت دولت کره شمالی در طول پنج سال گذشته حدود ۱.۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال از صرافی‌های مختلف سرقت کرده‌اند.

رمزارز، سرمایه گذاری بلند مدت برای کره شمالی

بر اساس گزارش‌هایی که به نقل از اظهارات دادستان فدرال ایالات متحده و داده‌های منتشر شده توسط شرکت تحلیل بلاک چین Chainalysis منتشر گردیده است، کره شمالی ارز دیجیتال را یک سرمایه‌گذاری بلندمدت قلمداد میکند.

بنابراین، در حالی که بخشی از وجوه صرف تجهیزات نظامی کشور می شود، به جای نقد کردن تمام رمزارزهای سرقت شده، دولت کره شمالی دوست دارد دارایی ها را ذخیره کند.

از سوی دیگر، میونگ هیون، یکی از همکاران ارشد موسسه مطالعات سیاست آسان، تاکید کرد که ارز دیجیتال تنها دارایی مالی است که در حال حاضر کره شمالی که به شدت تحریم شده است، دارد. به این دلیل که قیمت بیت کوین از سال 2017 بیش از 60 برابر افزایش یافته است، بنابراین پتانسیل سرمایه گذاری عالی‌ای دارد.

میونگ هیون افزود: «برای کره شمالی، ارز دیجیتال به تنها دارایی مالی تبدیل شده است که می‌توان آن را در حالی که تحت تحریم‌های شدید اقتصادی قرار دارد، به دست آورد، که ارزش آن را می‌شناسد و برای اهداف مربوط به فرار از تحریم‌ها از آن استفاده مینماید».

هک های رمزارز کره شمالی

کره شمالی به دلیل استخدام هکرها برای انجام جرایم سایبری و پولشویی از کشورهای دیگر مشهور است. یکی از مظنونان اصلی این هک‌ها، گروه بدنام Lazarus است که در انجام حملات بدافزارها و حملات فیشینگ برای سرقت ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت‌کوین، متخصص است.

اگرچه هکرهای کره شمالی پشت برخی حملات سایبری در مقیاس بزرگ به صرافی های رمزنگاری بودند، مقامات کره جنوبی بر این باورند که سه شرکت قربانی حملات آنها به منبع مهمی برای آنها تبدیل شده اند.

اولین مورد هک Bithumb کره جنوبی در سال 2017 است که در آن حدود 32 میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفت. سپس YouBit در دسامبر 2017 مورد هدف قرار گرفت و 4000 بیت کوین به طور غیرقانونی به دست آمد، و در سپتامبر 2020، پس از اینکه کوکوین دچار نقض گسترده داده شد، تقریباً 281 میلیون دلار ارز دیجیتال در آن از دست رفت.

برچسب ها: پولشویی, Bithumb, YouBit, KuCoin, Lazarus, Crypto, North Korea, جرایم سایبری, cyber crimes, cybersecurity, رمزارز, phishing, Lazarus Group, کره شمالی, BlockChain, بلاک چین, بیت کوین, ارز دیجیتال, Cryptocurrencies, امنیت سایبری, Cyber Attacks, Bitcoin, حمله سایبری

چاپ ایمیل