IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

سرورهای کامپیوتری PyeongChang در حین مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2018، هک شده اند

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت washingtonpost.com؛ سازمان دهندگان بازی های المپیک زمستانی با مشکلات مختلفی در روند برگزاری افتتاحیه روبه‌رو شده اند. گفتی است سیستم های کامپیوتری کنترل کننده این مراسم با حمله سایبری روبه رو شده و مشکلات بسیاری را برای برگذار کنندگان به همراه داشته است.Takian.ir pyeongchang organizing committee computer servers hacked
مقامات و دست اندرکاران این مراسم در حال بررسی ابعاد نفوذ بوده و همچنین به دنبال افرادی هستند که این حمله را طرح ریزی کرده اند.
در گزارش ها آمده که تلویزیون مرکزی بازی ها که به اینترنت متصل بوده به طور کامل قطع شده، سرور مرکزی خاموش و وب سایت رسمی بازی های المپیک برای ساعاتی از دسترس خارج شده است.
سخنگوی برگزاری بازی ها «Sung Baik-you» گفت: "در حال بررسی علت های این حادثه هستیم و اگر کسی اطلاعاتی در اختیار دارد که برای ما راهگشا است با ما به اشتراک بگذارد."
کارشناسان امنیت سایبری اعلام کردند که بررسی سیستم های کامپیوتری نشانگر این موضوع است که سرور مرکزی و برخی کامپیوترها بیش از 300 مرتبه مورد حمله سایبری قرار گرفته است.
کارشناسان با بررسی اسناد مربوط به حملات سایبری رخ داده در دور قبلی المپیک زمستانی، دریافتند که دور قبلی حملات توسط کمپینی در کره شمالی طرح ریزی شده اما اعلام کردند که این بار اتهام حمله سایبری و جاسوسی سایبری متوجه روسیه است.
مدیر شرکت امنیت سایبری «FireEye» اظهار کرد که همه ساله در المپیک زمستانی بسیاری از کشورها به همراه تعداد کثیری از ورزشکارانشان شرکت می کنند، بسیاری از رشته های ورزشی زیرساخت های منحصر به فرد خود را دارند که همین موضوع موجبات حملات سایبری را فراهم می کند.

برچسب ها: مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2018, PyeongChang, هكر

چاپ ایمیل