IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

جنگجویان سایبری شین بت چه کسانی هستند؟

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 تیم رو به رشد جنگجویان سایبری شین بت (سازمان امنیت و اطلاعات داخلی اسرائیل) که یک سال پیش تعداد آن‌ها از تک‌رقمی به حدود یک‌چهارم برابر افزایش‌یافته است، در برابر افرادی مبارزه می‌کنند که شیوه‌های عملیاتی و قابلیت‌های اجرایی آن‌ها متنوع، سریع و انعطاف‌پذیر است.Takian.ir ShinBet

برگزارکنندگان کنفرانس سایبرتک 2018 در تل‌آویو مقاله‌ای از بازدیدهای بی‌سابقه بخش‌های داخلی قسمت سایبری شین بت و مصاحبه با اعضای آن منتشر کردند.

"D.،" رئیس یکی از شاخه‌های بخش، 37 ساله، متأهل و دارای چهار فرزند است. او با داشتن مدرک علوم رایانه‌ای از دانشگاه بار ایلان و خدمت در ارتش اسرائیل در برنامه ترکیبی نظامی/یشیوا، در یک شرکت بین‌المللی پیشرفته کار کرده و پس‌ازآن به شین بیت پیوسته است. وی در مصاحبه گفت که دلیل پیوستنش به شین بت این بود که هر حادثه‌ای در زندگی واقعی بشر دخالت دارد و ماهیت سریع واکنش و بازخورد بسیار قابل‌توجه است.

این مقام امنیتی افزود: «ما ابزار استراتژیکی نداریم که دو سال بی‌هدف باقی بگذاریم. آنچه در اینجا داریم فعالیتی است که ارزش و مزیت آن تقریباً همیشگی و فوری است. امروز ممکن است چیزی بنویسیم و فردا طبق آن با دشمن مقابله کنیم.»

"R.،" رئیس تیم حمله و توسعه، 34 ساله، متأهل و مادر یک دختر است. او قبل از شین بت در بخش اطلاعات نیروی هوایی کار می‌کرده و به ایجاد یک دوره آموزشی حرفه‌ای برای پرسنل ارتش اسرائیل مرتبط با سازمان کمک کرده است.

وی معتقد است: «در زمینه سایبری، مرد یا زن بودن ملاک نیست؛ اگر زنی با اطلاعات کافی و اعتمادبه‌نفس به نکات مهمی اشاره کند، همه تبعیض‌ها را از میان برمی‌دارد.»

در این مقاله به حادثه‌ای اشاره شد که در آن "Y.،" رهبری تیم توسعه راه‌حل‌های طبقه‌بندی‌شده برای خنثی‌سازی حملات تروریستی را بر عهده داشت. وی به‌عنوان عضوی از تیم چندرشته ای، باید در مورد اطلاعات موردنیاز و مکان عملیاتی خوب مطالعه می‌کرد. او و تیمش با متخصصان عملیاتی برای استفاده از راه‌حل‌های فنّاورانه در جمع‌آوری اطلاعات اولیه و در زمان واقعی کارکردند. پس‌ازآن نیز برای استفاده مناسب از فناوری در شرایط دقیق محیطی کارهای بیشتری انجام شد. درنهایت با انتقال سیستم جدید به متخصصان عملیاتی، شین بت اعلام کرد که از وقوع یک حمله تروریستی دیگر جلوگیری می‌کند. در شین بت، سربازان 20 ساله‌ای مانند "A" هم دیده می‌شوند که علاوه بر توسعه استراتژی‌های بلندمدت برای دفاع از فضای سایبری اسرائیل، درحال‌توسعه فناوری‌هایی هستند که شاید برای جلوگیری از حملات تروریستی در عرض چند ساعت موردنیاز خواهد بود.

برچسب ها: ShinBet, اخبار سایبری, Cyber Attacks, مجرمان سایبری, امنیت, حمله سایبری

چاپ ایمیل