IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

آموزش های منسوخ امنیت سایبری؛ مخرب یا کمک کننده!

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

آموزش سایبری تقریباً 30 سال پیش به عنوان یک بعد فنی برای متخصصان فناوری اطلاعات آغاز شد؛ اما با گسترش فناوری و اینترنت، نیاز به آموزش از سطح افراد نخبه به سطح همه کارکنانی که با استفاده از رایانه و دسترسی به فایل ها سر و کار دارند، تغییر یافت. در دهه گذشته، آموزش سایبری به آموزش سیستم مدیریت یادگیری (LMS) با تأکید بر فیشینگ متمرکز شد. اما علی رغم این، حملات فیشینگ "که بیش از 80٪ از موارد امنیتی گزارش شده" را به خود اختصاص میدهند، روند افزایشی داشته اند.

 takian.ir outdated cybersecurity training erodes trust hurts more than it helps 1

چرا تست های فیشینگ جوابگو نیستند؟
همزمان با افزایش پیچیدگی و فراوانی حملات فیشینگ، شرکتهای جدیدی در قالب ارائه حملات "فیشینگ" کارمندان یک سازمان ظاهر شدند. دلیل اصلی این نوع ترفندها "آزمایش" کارمندان بوده است. این اعتقاد وجود داشت که با فیشینگ یک کارمند، سازمان ها می توانند به نوعی از افتادن کارمندان در دام حملات فیشینگ در دنیای واقعی جلوگیری کنند.

اما فیشینگ یک فرم ثابت از حمله نیست. میلیون ها نوع مختلف فیشینگ وجود دارد. مجرمان پیام های مختلفی را امتحان می کنند و روزانه آنها را تغییر می دهند تا در نهایت ببینند کدام یک از آنها موثر واقع میشود. یک فرد ماهر و متبحر فقط با دانستن چند نکته مهم در مورد یک سازمان، می تواند به نرخ کلیک 80٪ بر روی یک ایمیل فیشینگ دست یابد.

فیشینگ یک کارمند به عنوان نوعی آموزش کارایی ندارد. نه تنها بسیار کلی است (چرا که غالباً فقط یک نوع خاص از ایمیل را در بر می گیرد)، بلکه کارمند را به سمت مهارت کافی برای تشخیص حملات جدید سوق نمیدهد. از آن بدتر، این کار مانند یک رویکرد تنبیهی است که کارمندان را عصبی و گاهی درمانده می کند؛ و حتی اگر هرگونه تغییر رفتاری نیزدر آن کارمند ایجاد کند، آن نوعی نیست که یک سازمان واقعاً نیازمند آن باشد.

 

فناوری جدید، آموزش جدید، خرد و هوشیاری پایدار
آموزش سنتی امنیت سایبری می تواند بصورت فردی یا مبتنی بر LMS باشد و به طور معمول در یک جلسه 30 تا 60 دقیقه ای آموزش مقدماتی، سالی یکبار انجام شود. در طول سال نیز امکان ارائه چند یادآوری تصویری به صورت ایمیل یا پوستر وجود دارد. اما صرف نظر از تغییرات جزئی، آموزش سنتی به طور کل جوابگو نیست. هر دو مورد محتوا و ارائه باید سریع و به روز باشند تا با فضای امنیتی سایبری که به طور مداوم تغییر می کند، امکان ارتباط داشته باشند. رویکردهای جدید در زمینه آموزش آگاهی از امنیت سایبری شامل تغییر رویکرد به سمت دستگاه های تلفن همراه، ارتباطات روزانه یا هفتگی، تعاملات تیمی و اداری، ایجاد رقابت دوستانه با تابلوی امتیاز، محتوای مربوط به آن صنعت خاص و آموزش کوتاه تری به نام یادگیری خرد.

آموزش هایی که حول محور یادگیری خرد ساخته شده اند به خاطر سپرده می شوند. تحقیقات پیشگامانه هرمان ابینگهاوس در اواخر دهه 1800 بود که "کشف کرد که با نبود هیچ گونه تقویت و یا ارتباطی با دانش قبلی، اطلاعات به سرعت فراموش می شوند؛ تقریباً 56٪ در یک ساعت، 66٪ پس از یک روز و 75٪ پس از شش روز". برای افزایش توانایی حفظ، ایجاد هرچه بیشتر ارتباط و تکرار اطلاعات ضروری میباشد. یک ساعت آموزش (یا بدتر از آن: با زمان طولانی تر) سالی یکبار، نحوه مناسبی برای یادگیری و حفظ اطلاعات توسط افراد نیست. مردم از مرور مستمر و ساختن مفهوم بر بنیان مفهوم، یاد می گیرند؛ درست مثل این که سالی یکبار برای تناسب اندام عضلات به باشگاه برویم، ذهن نیز همانند یک عضله است. برای حفظ و بهبود عملکرد، روزانه و با دوز کم تمرین و تمرین و ممارست کنید. آن جلسات روزانه استعاره از یادگیری خرد هستند که باعث ایجاد بهترین عملکرد ذهن میشوند.

 

اجتناب از حملات سایبری
آموزش امنیت سایبری اولین راهی است که سازمان ها می توانند با آن، به جلوگیری از جرایم اینترنتی کمک کنند. طبق تجزیه و تحلیل CybSafe از داده های دفتر کمیساریای اطلاعات انگلستان، 90٪ موارد نقض را می توان به خطای انسانی مرتبط دانست. این نقض ها، چه بخاطر پیکربندی شبکه باشد، چه بخاطر آموزش ناکافی کاربر نهایی، نهایتا افراد سازمان را آسیب پذیر یا مستحکم می کنند. در اینجا 5 روش برای کمک به سازمان خود در مبارزه با جرایم اینترنتی آورده شده است:

کارمندان را به طور مکرر آموزش دهید؛ سازمانها باید برای آنچه مهم است وقت اختصاص دهند. درک اهمیت یک پیام، اهمیت آن را تقویت می کند. اغلب به کارمندان یادآوری کنید که واقعاً چه رفتارهایی مهم است. همچنین به یاد داشته باشید که مردم به روش های مختلفی یاد می گیرند. شنیدن پیام در قالب های مختلف به کارمندان کمک می کند تا اطلاعات را بهتر جذب کرده و راحت تر به آنها دسترسی پیدا کنند.

مدیریت رمز عبور؛ رمزهای عبور به معنای واقعی کلمه کلیدهای اقلیم پادشاهی هستند. راهکارهای مدیریت رمز عبور را برای مدیران فراهم کنید تا بتوانند رمزهای عبور خود ردیابی کرده و از یادداشت کردن آنها بر روی برگه های در مجاورت رایانه اجتناب کنند.

پچ‌ کردن مکرر؛ بروزرسانی نرم افزار نقش بسیار مهمی در مسدود کردن رخنه های آسیب پذیری دارد. آسیب پذیری های شناخته شده بطور روزانه توسط مجرمان مورد حمله قرار می گیرند. "60٪ از موارد نقض شامل آسیب پذیری هایی است که پچ برای آنها ارائه شده، اما نصب نشده اند". به طور مرتب بروزرسانی کرده و پچ‌ ها را نصب کنید.

کاربران از راه دور؛ برای دسترسی ایمن تر به داده های حساس VPN و فایروال ارائه دهید. اصلا تصور نکنید که کارمندان به درستی روترها را تنظیم کرده اند یا پروتکل های WiFi ایمن را در خانه دنبال می کنند. اطمینان حاصل کنید که به آنها راهنمایی هایی لازم ارائه شده است که اطلاعات شرکت را هنگام کار در خانه ایمن نگه دارند.
پشتیبان گیری؛ به طور منظم از سیستم و اطلاعات مهم خود پشتیبان تهیه کنید. این پشتیبان ها را در جایی امن و جدا از شبکه خود نگه دارید. باج افزارها پیچیده تر و پرخاشگرتر می شوند، اما پشتیبان گیری از اطلاعات مهم باعث آرامش خاطر میشود و در هنگام حملات باج افزار هم به پیشگیری و هم به روند بازگشت کمک می کند.

حملات سایبری تغییر مکان داده و تکامل می یابند؛ آموزش باید ادامه داشته باشد. اگرچه تقریباً 30 سال است که آموزش سایبری وجود دارد، اما این آموزش تازه در آغاز قرار دارد. آموزش امنیت سایبری باید به معنای واقعی آموخته و اعمال شده و بهتر و متناسب با نیازهای فرد و سازمان ادامه بیابد. بنابراین، بیشتر آموزش دهید، تمرین کنید و به نحو کارآمد تمرین کنید.

برچسب ها: Security Education, آموزش سایبری, Remote Access, CybSafe, LMS, Patch, cybersecurity, phishing, malware, ransomware , VPN, آموزش, فیشینگ, باج افزار, بدافزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

چاپ ایمیل