IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

اولتیماتوم گوگل! حساب غیرفعال شما از آذر ماه حذف خواهد شد

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir google warns again it will start deleting inactive accounts in december 1
‌در ایمیل‌های ارسال شده جدیدی، گوگل دوباره به‌کاربران هشدار داد که از اول دسامبر ۲۰۲۳ (دهم آذر ماه) شروع به حذف حساب‌های غیرفعال خواهد کرد.

این شرکت فقط این قانون را برای حساب‌هایی اجرا می‌کند که در عرض دو سال استفاده نشده یا وارد آن نشده‌اند، اما ابتدا به‌کاربران اطلاع می‌دهد که حساب‌هایشان واجد شرایط حذف هستند.

در ایمیل گوگل آمده است: "اگر حساب شما غیرفعال در نظر گرفته شود، قبل از اینکه اقدامی انجام دهیم یا محتوای حساب را حذف کنیم، چندین ایمیل یادآوری به شما و ایمیل‌های بازیابی شما ارسال می‌کنیم. این ایمیل‌های یادآور حداقل ٨ ماه قبل از اینکه هر اقدامی روی حساب شما انجام شود، ارسال می‌شوند".

هنگامی که یک حساب Google حذف شود، آدرس Gmail مرتبط برای استفاده جهت ایجاد یک حساب Google جدید، در دسترس نبوده و واجد شرایط نمی‌شود.

ساده‌ترین راه برای فعال نگه‌داشتن اکانت گوگل این است که حداقل هر دو سال یک بار وارد آن شوید. اگر در دو سال گذشته به‌حساب Google خود دسترسی داشته باشید، حساب شما فعال تلقی شده و قابل حذف نخواهد بود.

ابزار‌های اضافی برای حفظ وضعیت فعالیت حساب‌های کاربران، شامل خواندن یا ارسال ایمیل، استفاده از Google Drive، دانلود برنامه‌ها از فروشگاه Play، استفاده از جستجوی Google و تماشای YouTube در حین ورود به سیستم، اشتراک‌گذاری عکس‌ها یا استفاده از ورود به سیستم با Google به وسیله خدمات شخص ثالث است.

این قانون همچنین با استثنائات خاصی همراه است، از‌جمله حساب‌های Google با فعالیت YouTube (کانال‌ها، ویدیو‌ها یا نظرات) و همچنین داشتن کارت هدیه با موجودی پولی که برنامه‌ها را در فروشگاه Google Play منتشر می‌کند.

takian.ir google warns again it will start deleting inactive accounts in december 2

حذف جهت جلوگیری از سواستفاده توسط عوامل تهدید
‌این شرکت ابتدا به مشتریان هشدار داد که پالیسی‌های حساب غیرفعال خود را در ماه مه تغییر داده است، چرا که، روث کریچلی، معاون مدیریت محصول گوگل، گفت که دوره‌های طولانی عدم فعالیت حساب ایمیل کاربران ممکن است نشان‌دهنده به خطر افتادن حساب‌ها باشد.

کریچلی گفت: «این مسئله، به این دلیل است که حساب‌های فراموش‌شده یا کنترل نشده اغلب به گذرواژه‌های قدیمی یا ساده‌ای متکی هستند که ممکن است در معرض خطر قرار‌گرفته باشند، احراز هویت دو عاملی برای آنها تنظیم نشده باشند و بررسی‌های امنیتی کم‌تری توسط کاربر بر روی آنها انجام شود».

گوگل افزود: "تحلیل داخلی ما نشان می‌دهد که راه‌اندازی شناسایی دو مرحله‌ای حساب‌های متروکه حداقل ١٠ برابر کمتر از حساب‌های فعال می‌باشد".

پس از در معرض خطر قرار گرفتن، عوامل تهدید می‌توانند از حساب‌های Google برای طیف گسترده‌ای از اهداف مخرب، از سرقت هویت گرفته تا ارسال هرزنامه یا ایمیل‌های فیشینگ استفاده کنند.

گوگل در ایمیل‌هایی که به‌تازگی برای کاربران Google ارسال شد، هشدار داد: "ما می‌خواهیم از اطلاعات خصوصی شما محافظت کنیم و از هرگونه دسترسی غیرمجاز به‌حساب شما حتی اگر دیگر از خدمات ما استفاده نمی‌کنید، جلوگیری کنیم".

با‌این‌حال، Google همچنین به‌کاربران اجازه می‌دهد داده‌های خود را با استفاده از سرویس Google Takeout دانلود کنند، و ویژگی‌ای به نام مدیر حساب غیرفعال ارائه می‌کند که به برنامه‌ریزی اتفاقاتی که با حساب در یک دوره خاص عدم فعالیت می‌افتد، کمک می‌کند.

برچسب ها: Inactive Account Manager, Google Account, Google Takeout, گوگل درایو, Google Drive, یوتوب, Youtube, هرزنامه, جیمیل, Gmail , Spam, Google Play, phishing, Cyber Security, جاسوسی سایبری, گوگل, فیشینگ, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, مجرمان سایبری, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل