IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

حملات سایبری ایران به موازات پاسخ موشکی به اسرائیل

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir iran launches wave retaliatory strikes at israel
نیرو‌های دفاعی اسرائیل روز شنبه از پرتاب چندین موشک توسط ایران از لبنان به اسرائیل خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها، شبه‌نظامیان حزب‌الله با استناد به اقدامات تلافی‌جویانه اخیر اسرائیل و همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه، مسئولیت آن را بر عهده گرفتند.

رویترز به نقل از دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، گفت ایران ده‌ها موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل پرتاب کرد.

حمله ایران شامل بیش از ٣٠٠ پهپاد و موشک بود که منجر به آسیب به تاسیسات نظامی اسرائیل شد. ایران گفت که این حملات در تلافی حمله اول آوریل توسط اسرائیل بود که ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه را تخریب کرد.

در بحبوحه درگیری‌های مداوم بین اسرائیل و حماس، در ساعات اولیه روز یکشنبه، هاندالا (Handala) که ظاهرا یک گروه سایبری ایرانی‌ست، در کانال تلگرامی خود مدعی شد که با موفقیت سیستم‌های راداری اسرائیل را نقض کرده و هزاران پیامک تهدیدآمیز را بین غیرنظامیان اسرائیلی توزیع و منتشر کرده است.
takian.ir iran launches wave retaliatory strikes at israel 2
این گروه اعلام کرده که به سیستم‌های دفاع هوایی اسرائیل نفوذ کرده است و ۵٠٠٠٠٠ محتوای متنی را با اولتیماتومی شدید و متن زیر ارسال کرده است: "شما فقط چند ساعت فرصت دارید تا مشکل سیستم‌ها را اصلاح کنید".

این درگیری که از زمان آغاز جنگ حماس و اسرائیل در اکتبر سال گذشته میلادی تشدید شده است، بر وضعیت ناآرام در امتداد مرز جنوبی لبنان تاثیر گذاشته است. به شهرک‌های اسرائیلی در نزدیکی مرز دستور تخلیه داده شده است، زیرا هر دو طرف به تبادل آتش می‌پردازند و بی‌ثباتی در آن منطقه بیشتر شده است.

جروزالم پست گزارش داد که هاندالا بیانیه‌ای را در سراسر شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و در آن تایید کرد که به دفاع راداری اسرائیل نفوذ کرده است. در این اطلاعیه که از طریق تلگرام منتشر شده، جزئیات کمی ارائه گردیده است، اما بر تاثیر اساسی این حمله و نفوذ تاکید شده و اعلام‌شده است که این حمله، تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی اسرائیل است.

مهاجمان در متن منتشر شده‌شان تکرار کردند: "شما فقط چند ساعت فرصت دارید تا سیستم‌های راداری را اصلاح کنید". این گروه هکر از شهروندان اسرائیلی خواست تا به مخالفت علیه دولت اسرائیل پرداخته و از ایران حمایت کنند.

یکی از کاربران X به نام جنبش هکر‌های طرفدار فلسطین، توییت کرد: "Handala، نود و نه زیرساخت دیجیتال را هک کرده و آخرین پیام‌ها را برای صهیونیست‌ها ارسال کرد! این پیام واضحی برای ٨٢٠٠ بود که صبر ما را با گروه‌های پوششی خود آزمایش نکنند! چشم در برابر چشم! بیش از ۵۰۰ هزار پیام هشدار به صهیونیست‌ها ارسال شده است. 5.2 ترابایت از مکالمات حساس سازمان‌ها افشا شده است".

جروزالم پست به نقل از پیام گروه هاندالا نوشت: "مردم تاوان جنایات و حماقت رهبران شما را خواهند داد. شکی نیست که رهبران شما از این اقدامات احمقانه پشیمان خواهند شد. شهر‌ها را تخلیه کنید، تا شاید آسیب کم‌تری ببینید! ".

در ادامه این پیام آمده است: "دریغ نکنید و نخوابید؛ شانس فرار کمتر از ده ثانیه است و شاید شهر شما گزینه انتخابی باشد".

رهگیری پهپاد‌های انتحاری توسط آمریکا
‌سی ان‌ان گزارش داد که دو مقام آمریکایی آگاه به این موضوع ادعا کرده‌اند که نیرو‌های آمریکایی بیش از ٧٠ پهپاد تهاجمی یک طرفه و حداقل سه موشک بالستیک را در جریان حمله ایران به اسرائیل رهگیری کرده‌اند.

یکی از این مقامات اظهار داشت که کشتی‌های جنگی مستقر در شرق دریای مدیترانه با موفقیت موشک‌های بالستیک را رهگیری کردند. همچنین به گزارش سی ان ان، یک مقام ارشد دولت فاش کرد که ایران در مجموع بیش از ١٠٠ موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

نیروی دریایی ایالات متحده در حال حاضر دو نا‌وشکن در منطقه مستقر کرده است که هر دو برای رهگیری پرتاب موشک و پهپاد مجهز هستند. علاوه بر این، جت‌های جنگنده ایالات متحده در این واکنش شرکت کردند و هواپیما‌های بدون سرنشینی را که هدف آنها مراکز نظامی اسرائیل در جریان حمله روز شنبه بود را، رهگیری کرده‌اند.

برچسب ها: Drone, پهپاد, Israel Air Defense System, جنبش هکر‌های طرفدار فلسطین, Pro-Palestine Hackers Movement, هاندالا, Handala, Cyber Attack, Hamas, Gaza, سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, Iran, cybersecurity, ایران, israel, اسرائیل, Telegram, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, تلگرام, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل