IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

سواستفاده چین از هوش مصنوعی مولد برای اجرای عملیات نفوذ و مهندسی اجتماعی

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir china ai influence operations 1
عوامل تهدید مرتبط با چین از هوش مصنوعی برای اجرای عملیات نفوذ با هدف دامن زدن به اختلافات اجتماعی در ایالات متحده و تایوان استفاده می‌کنند.

چین از هوش مصنوعی مولد (GenAI) برای اجرای عملیات نفوذ علیه کشور‌های خارجی از‌جمله ایالات متحده و تایوان و دامن زدن به اختلافات اجتماعی استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز تحلیل تهدیدات مایکروسافت (MTAC) با عنوان "اهداف مشابه، کتاب‌های بازی جدید: عاملان تهدید آسیای شرقی از روش‌های منحصربه فردی استفاده می‌کنند"، بیان داشت مهاجمان مرتبط با چین از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد محتوایی با هدف تاثیرگذاری بر رای‌دهندگان ایالات متحده استفاده می‌کنند.

فعالیت تحت حمایت دولت، متکی به حساب‌های فریبنده رسانه‌های اجتماعی است که سوالات تحریک‌آمیز را در مورد مسائل داخلی ایالات متحده ایجاد می‌کند. این عملیات امکان شناسایی نگرانی‌های کلیدی جهت دامن زدن به تفرقه در رای‌دهندگان آمریکایی را فراهم می‌کند، و احتمالا برای جمع آوری اطلاعات در مورد جمعیت‌شناسی مهم رای‌دهی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده است.

مایکروسافت گفت: "در ماه‌های اخیر استفاده فزاینده‌ای از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی چینی صورت گرفته است، که در راستای تلاش برای تاثیرگذاری و ایجاد تفرقه در ایالات متحده و جا‌های دیگر در مورد طیف وسیعی از موضوعات از‌جمله 'خروج قطار از ریل در کنتاکی در نوامبر ٢٠٢٣، آتش‌سوزی‌های جنگلی Maui در آگوست ٢٠٢٣، دفع فاضلاب هسته‌ای ژاپن، استفاده از مواد مخدر در ایالات متحده و همچنین سیاست‌های مهاجرتی و تنش‌های نژادی در این کشور' بود است. البته شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد این تلاش‌ها در تغییر عقیده موفق بوده اند".

اولویت‌های ژئوپلیتیک چین بدون تغییر باقی مانده، اما تمرکز بر اهداف خود را دو برابر کرده و پیچیدگی حملات عملیات نفوذ خود را افزایش داده است.

در ژانویه، کارشناسان افزایش استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای تقویت عملیات IO توسط مهاجمان وابسته به CCP، پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان مشاهده کردند. این اولین‌باری بود که Microsoft Threat Intelligence استفاده یک مهاجم دولتی از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات خارجی به تفصیل شرح داد.

این گزارش بیان می‌کند: "گروهی که ما آن را Storm-1376 می‌نامیم، همچنین به عنوان Spamouflage و Dragonbridge شناخته می‌شود، جز پرکار‌ترین گروه‌ها بوده است. به عنوان مثال، در روز انتخابات، صدای جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی از مالک فاکسکان و نامزد انتخاباتی‌تری گو (که در نوامبر ٢٠٢٣ از رقابت خارج شده بود) را پست کرد و از نامزد دیگری در رقابت‌های ریاست‌جمهوری حمایت کرد در‌حالی‌که‌تری گو اصلا چنین اظهارنظری نکرده بود. Storm-1376 مجموعه‌ای از میم‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ویلیام لای، نامزد ریاست‌جمهوری حزب دمکراتیک پیشرو (DPP) تایوان و دیگر مقامات تایوانی و همچنین مخالفان چینی در سراسر جهان را تبلیغ کرده بود. این موارد شامل افزایش استفاده از مجریان خبری تلویزیونی تولیدی هوش مصنوعی است که Storm-1376 حداقل از فوریه ٢٠٢٣ آنها را به کار گرفته است".

takian.ir china ai influence operations 2
‌گروه Storm-1376 محتوای جعلی را از طریق شبکه‌ای متشکل از ١٧۵ وب‌سایت به بیش از ۵٨ زبان توزیع می‌کرد و از آن برای پوشش رویداد‌های ژئوپلیتیکی برجسته مانند آتش‌سوزی‌های هاوایی استفاده می‌شد. روایت این گروه ادعا می‌کند که یک "سلاح آب و هوایی" دولت ایالات متحده باعث آتش‌سوزی در هاوایی شده است.

کارشناسان مایکروسافت بر این باورند که چین از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی مانند میم‌ها، ویدیو‌ها و صدا برای تاثیرگذاری بر انتخابات در سراسر جهان، به ویژه در هند، کره جنوبی و ایالات متحده استفاده خواهد کرد.

محققان هشدار می‌دهند که اگرچه تاثیر فوری ممکن است حداقلی باشد، اما توانایی‌های چین می‌تواند در طول زمان کار را پیچیده‌تر کند.

این گزارش اینگونه نتیجه می‌گیرد که: "چین حداقل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را ایجاد و تقویت خواهد کرد که به نفع موقعیت آنها در این انتخابات پرمخاطب باشد. در‌حالی‌که تاثیر چنین محتوایی بر روی مخاطبان کم‌رنگ است، آزمایش‌های فزاینده چین در تقویت میم‌ها، ویدیو‌ها و صدا ادامه خواهد داشت و ممکن است در این مسیر موثر واقع شود. در‌حالی‌که مهاجمان سایبری چین مدت‌هاست که نهاد‌های سیاسی ایالات متحده را شناسایی کرده‌اند، ما آماده‌ایم تا شاهد تعامل عاملان تاثیرگذار با آمریکایی‌ها برای همفکری و پژوهش بالقوه دیدگاه‌های سیاسی آمریکا باشیم".

برچسب ها: انتخابات, میم, Meme, DPP, Dragonbridge, Spamouflage, Storm-1376, Cyber Attack, Generative Artificial Intelligence, هوش مصنوعی مولد, Generative AI, GenAI, Taiwan, Artificial Intelligence, تایوان, چین, cybersecurity, Microsoft, China, هوش مصنوعی, جاسوسی سایبری, مایکروسافت, امنیت سایبری, جنگ سایبری, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل