IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

چرا نباید اطلاعات شخصی را در رسانه‌های اجتماعی آپلود کرد؟

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir why uploading personal data social media bad idea 1
آیا میدانستید تقریبا هر رسانه اجتماعی داده‌های شخصی شما را جمع‌آوری می‌کند و به تبلیغ‌کنندگان شخص ثالث و حتی سازمان‌های امنیتی دولتی می‌فروشد؟

در روز‌های اولیه، رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با مردم و سرگرم شدن بود. امروزه تأثیر آن در تمام جنبه‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای ما گسترش یافته است.

فراتر از بخش سرگرم کنندگی آن، رسانه‌های اجتماعی اکنون مکانی برای منبع داده‌های شخصی یا حتی تبلیغ کسب و کار شما هستند. بنابراین، باید مراقب آنچه آپلود می‌کنید باشید، زیرا می‌تواند عواقب جدی برای شما داشته باشد.

حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات شخصی روزانه در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. این شامل شماره تلفن، جزئیات تماس، آدرس خانه، و حتی تصاویر شخصی است.

به دلیل نحوه عملکرد اکثر الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی، برخی از داده‌ها و اطلاعات به طور دائم ذخیره می‌شوند. با این کار، تقریبا هر عضو این ساختار عمومی می‌تواند به اطلاعات دسترسی داشته باشد، زیرا مدیریت افرادی که به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند، دشوار می‌شود.

بنابراین می‌بینید، اگرچه آنلاین کردن زندگی خود خوب است، اما باید مراقب به اشتراک‌گذاری بیش از حد اطلاعات شخصی خود باشید.

در این مرحله، احتمالاً تعجب می‌کنید که چرا آپلود اطلاعات شخصی خود در رسانه‌های اجتماعی چنین‌ایده بدی است. خوب، بیایید بفهمیم که آیا چنین دیدگاهی درست است؟

چرا مردم داده‌های شخصی خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی آپلود می‌کنند؟
این امر دلایل زیادی دارد. مردم همیشه این نیاز را پیدا می‌کنند که داستان‌های خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. و در تلاش برای انجام این کار، برخی از افراد زیاده روی می‌کنند. منظور ما از زیاده‌روی، اشتراک‌گذاری چنین مواردی است:

افکار و احساسات شخصی

جزئیات صمیمانه در مورد رابطه شما

اطلاعات تماس و اطلاعات شخصی

مکان‌هایی که برای استراحت یا سفر‌های تعطیلات بازدید می‌شود

تصاویر و فیلم‌های حساس از گالری آن‌ها

نظرات در مورد مسائل و اتفاقات اجتماعی

دنیای دیجیتال به سرعت در حال تبدیل شدن به بخشی از فرهنگ و طرز تفکر ما است. به این ترتیب، برخی از کاربران خیلی جوان یا بی‌تجربه هستند که نمی‌توانند میزان کامل پیامد‌های بالقوه رفتار آنلاین خود را درک کنند.

علاوه بر این، به خصوص زمانی که احساس می‌کنید فقط دوستان شما به آنچه که شما پست می‌کنید علاقه‌مند هستند، تمایل به اشتراک‌گذاری بیش از حد در این پلتفرم‌های ظاهراً ناشناس وجود دارد.

جالب اینجاست که در حالی که بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی از ارسال مطالب درباره خود لذت می‌برند، برخی از کاربران تا جایی که اطلاعاتی درباره افراد دیگر ارسال می‌کنند، پیش ‌می‌روند. این در دنیایی که جرایم سایبری وجود دارد، چنین اتفاقی‌ایده‌آل نیست.

همانطور که عاشق آپلود داده‌های شخصی در رسانه‌های اجتماعی هستید، باید بدانید چه زمانی باید آن را متوقف کنید. اگر مراقب نباشید، خود را به اشتراک‌گذاری بیش از حد داده‌های شخصی سوق خواهید داد که این اطلاعات زیاد می‌تواند علیه شما استفاده شود.
takian.ir why uploading personal data social media bad idea 2
آپلود اطلاعات شخصی شما در رسانه‌های اجتماعی‌ایده بدی است
(در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید از انجام آن اجتناب کنید…)

به اشتراک‌گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی جالب است، به خصوص زمانی که باعث افزایش تعامل در پست‌های شما می‌شود. با محتوای مناسب، لایک‌های بیشتری دریافت خواهید کرد و محبوب‌تر خواهید شد.

با این حال، باید بدانید چه چیزی را آپلود کنید و چه چیزی را آپلود نکنید. یک مثال خوب از آنچه که باید از آپلود اجتناب کرد، داده‌های شخصی شما است. در اینجا دلایلی وجود دارد که بیان می‌کند چرا این‌ایده بد است.

۱. چشم پوشی از حق حفظ حریم خصوصی
افراد فقط به اطلاعاتی که شما به اشتراک می‌گذارید دسترسی خواهند داشت. به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود در رسانه‌های اجتماعی فضایی را برای نفوذگران آنلاین فراهم می‌کند. این چیزی نیست که شما بخواهید.

در لحظه آپلود اطلاعات شخصی خود به صورت آنلاین، از حق خود برای حفظ حریم خصوصی صرف نظر خواهید کرد. افرادی که نمی‌شناسید شروع به دخالت در کسب‌وکار شخصی شما می‌کنند و در طی این فرآیند باعث ناراحتی شما می‌شوند.

اگر مشکل خصوصی‌ای وجود دارد که نمی‌خواهید مردم درباره آن بدانند، راه حل آن بسیار ساوه است؛ آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید.

به عنوان مثال، آپلود عکس‌های خاص در رسانه‌های اجتماعی ممکن است بولی‌کننده‌های آنلاین را به حمله به شما سوق دهد. همچنین ممکن است نظرات ناخواسته‌ای دریافت کنید که می‌تواند شما را تا سر حد افسردگی برساند. با نگه داشتن اطلاعات شخصی خود برای خود از همه این موارد اجتناب کنید.

فراموش نکنید، هر رسانه اجتماعی داده‌های کاربران خود را جمع‌آوری می‌کند و به تبلیغ‌کنندگان شخص ثالث و حتی آژانس‌های امنیتی دولتی می‌فروشد. علیرغم تمام انکار‌ها، فیس بوک هنر جمع‌آوری داده‌ها و فروش آن را به هر کسی که بالاترین سرمایه را داشته باشد، به کار گرفته است.

۲. می‌تواند منجر به مشکلات امنیتی شود
برخی از مردم زندگی خود را با تعقیب دیگران در فضای مجازی می‌گذرانند. شما باید مراقب آن‌ها باشید.

استاکر‌ها اطلاعات رسانه‌های اجتماعی خصوصی در مورد اهداف خود را با مراجعه به پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود جمع‌آوری می‌کنند. این به آن‌ها امکان دسترسی به اطلاعاتی را می‌دهد که می‌توانند از آن‌ها برای آسیب رساندن به شما استفاده کنند.

هرچه بیشتر اطلاعات شخصی را در صفحه خود به اشتراک بگذارید، آن‌ها بیشتر در مورد شما می‌دانند. به عنوان مثال، یک استاکر می‌تواند با گرفتن آدرس خانه شما از پروفایل شما به خانه شما دسترسی پیدا کند.

دسترسی استاکر‌ها به اطلاعات بیش از حد در مورد شما می‌تواند شما را در معرض خطر سرقت هویت قرار دهد. این یک مشکل امنیتی جدی است که می‌توان از آن اجتناب کرد. بنابراین، در صورت امکان، اطلاعات شخصی را به اشتراک نگذارید.

۳. از دست دادن پول به نفع مجرمان سایبری
همانطور که رسانه‌های اجتماعی در طول سال‌ها به طور گسترده رشد کرده‌اند، خطر نقض داده‌ها نیز افزایش یافته است. شما باید بدانید که هر داده شخصی که پست می‌کنید در معرض خطر نقض شدن توسط هکر‌ها است.

هرچه داده‌های شخصی بیشتری را به اشتراک بگذارید، احتمال نقض داده‌های رسانه‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود.

یک مجرم سایبری می‌تواند از اطلاعات شخصی که در پروفایل اینستاگرام خود آپلود کرده‌اید به جزئیات کارت اعتباری شما دسترسی پیدا کند. این می‌تواند باعث از دست دادن اطلاعات کارت اعتباری و حساب بانکی شما شود.

گزارش‌های متعددی مبنی بر از دست دادن مبلغ هنگفتی از افراد به مجرمان سایبری منتشر شده است. این هکر‌ها شرارت خود را با نفوذ به داده‌های حساس و باج‌گیری از مردم با آن انجام می‌دهند.

برخی تا حدی پیش ‌می‌روند که از نام و اطلاعات شخصی شما برای هک شماره تأمین اجتماعی شما استفاده می‌کنند. آن‌ها سپس اقدام به گرفتن وام یا کارت اعتباری به نام شما می‌کنند. شما قطعاً این را نمی‌خواهید بنابراین، با هوشمندانه بودن میزان افشای اطلاعات در پلتفرم‌های اجتماعی از آن اجتناب کنید.

۴. از دست دادن شهرت خود به دلیل جعل هویت و کلاهبرداری تجاری
اگر مجرمان سایبری به داده‌های شخصی شما دسترسی داشته باشند، می‌توانند شما را جعل کنند. آن‌ها حساب‌های رسانه‌های اجتماعی افراد را هدف قرار می‌دهند تا داده‌های حساس و خصوصی را برای اهداف مخرب استخراج کنند.

اگر اطلاعات شخصی خود را بیش از حد آنلاین به اشتراک بگذارید، این مجرمان آنلاین را تشویق خواهید کرد تا به نام شما کلاهبرداری تجاری انجام دهند. آن‌ها حتی می‌توانند یک تجارت به نام شما راه‌اندازی کنند تا از مردم کلاهبرداری کنند.

آن‌ها مردم را فریب می‌دهند تا تصور کنند که یک تجارت قانونی را اداره می‌کنند. به دلیل شهرت شما، مردم از کسب و کار حمایت خواهند کرد. و اگر این کار را بکنند، کلاهبرداری به وقوع خواهد پیوست.

این می‌تواند وجهه حرفه‌ای شما را خدشه دار کند و باعث شود روابط تجاری مهمی را از دست بدهید.

۵. گرفتار شدن در معرض حملات مخرب
رسانه‌های اجتماعی می‌توانند رسانه‌ای برای به اشتراک‌گذاری محتوای مخرب مانند هرزنامه، ویروس و بدافزار باشند. مردم انواع‌ ایمیل‌هایی را دریافت می‌کنند که آن‌ها را وادار به انجام اقدامات پرهزینه می‌کند.

این روز‌ها، محتوای مخرب به سرعت در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شود. هرچه اطلاعات شخصی خود را بیشتر به اشتراک بگذارید، بیشتر در معرض خطرات مرتبط با حملات مخرب قرار خواهید گرفت.

مردم تمایل دارند به لینک‌های ارسالی توسط دوستان اعتماد کنند. بنابراین، کلاهبرداران از این فرصت برای ارسال هرزنامه و ویروس به اینباکس افراد استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌توانند رمز عبور حساب شما را از طریق این رسانه هک کنند.

چیز‌های زیادی وجود دارد که هرگز نباید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. جدای از آپلود اطلاعات شخصی، باید یاد بگیرید که از طریق چت‌ها و نظرات در پست‌های رسانه‌های اجتماعی به آنچه می‌گویید، دقت کنید.

نتیجه‌گیری
همانطور که در حال گذراندن زمان بصورت آنلاین و ثبت تجربه خود هستید، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شخصی خود را به اشتراک نمی‌گذارید. این کار، شما را از خطر دور می‌کند و می‌توانید از اعتبار خود محافظت کنید.

برخی از پرکاربردترین برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر سیاست‌هایی دارند که از کاربران آنلاین محافظت می‌کنند. با وجود آن، هنوز هم باید هنگام آپلود اطلاعات شخصی مراقب باشید.

پلتفرم رسانه اجتماعی یک فضای عمومی است. از این رو، هر زمان که داده‌های شخصی خود را به اشتراک می‌گذارید، باید منتظر موارد غیرمنتظره باشید. اگر اصرار دارید داده‌های شخصی را به اشتراک بگذارید، برای مواجهه با عواقب آن نیز می‌بایست آماده باشید.

با دلایل و مستندات ذکر شده در این راهنما، ما معتقدیم که اکنون متوجه شده‌اید که چرا آپلود اطلاعات شخصی خود در رسانه‌های اجتماعی‌ایده نامناسب و بدی است.

برچسب ها: Tweeter, Virus, Bank Account, Profile, Advertisement, Like, Share, Personal Info, Upload, فیس بوک, تأمین اجتماعی, حساب بانکی, پروفایل‌, تبلیغ‌, لایک‌, اشتراک‌گذاری, آپلود, رسانه اجتماعی, رمز عبور, Platform, Cyber Criminal, پلتفرم, Social Media, جعل هویت, هرزنامه, شخص ثالث, Third party, Hacker, Facebook, cyber crimes, cybersecurity, Password, Instagram, اینستاگرام, Spam, malware, توییتر, ویروس, هکر, اطلاعات شخصی, بدافزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, مجرمان سایبری, حمله سایبری

چاپ ایمیل