IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

کمپانی Baidu چین رقیب ChatGPT با نام Ernie Bot را معرفی کرد

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir chinas baidu chatgpt rival ernie bot
چین در پاسخ به ChatGPT کمپانی OpenAI، چت‌باتی را منتشر شد که Ernie Bot نام داشته و توسط مجموعه بایدو رونمایی شده است.

بات Ernie (نام کامل: Enhanced Representation through Knowledge Integration) اولین چت‌بات هوش مصنوعی مولد (GenAI) است که به طور عمومی در چین منتشر شد. اگرچه این چت‌بات در سطح جهانی در دسترس است، اما کاربران برای ثبت نام و ورود به یک شماره تلفن متعلق به کشور چین نیاز دارند.

• سرویس چت هوش مصنوعی Baidu، با نام Ernie Bot، اولین رقیب چینی ChatGPT است.

• چت‌بات Ernie Bot توسط مدل زبان Ernie مجموعه Baidu که بر روی مجموعه داده عظیمی از متن و کد آموزش داده شده است، شکل گرفته است.

• از Ernie Bot می‌توان برای کار‌های مختلفی استفاده کرد، از‌جمله تولید متن، ترجمه زبان، نوشتن انواع مختلف محتوای خلاقانه، و پاسخ دادن به سوالات کاربر به روشی آموزنده.

• دولت چین هنوز در فرآیند تنظیم صنعت توسعه هوش مصنوعی است، بنابراین محدودیت‌هایی در مورد نحوه استفاده از Ernie Bot وجود دارد.

• با وجود این محدودیت‌ها، Ernie Bot یک پیشرفت قابل توجه در زمینه هوش مصنوعی است و این پتانسیل را دارد که ابزاری قدرتمند برای مشاغل و افراد باشد.

پس از موفقیت شگفت‌انگیز ChatGPT OpenAI، هر شرکتی می‌خواهد فناوری هوش مصنوعی را ادغام کند و بسیاری می‌خواهند مدل‌های زبان هوش مصنوعی سفارشی مانند بایدو را توسعه دهند. شرکت فناوری هوش مصنوعی چندملیتی چینی بایدو به طور رسمی مجوز چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی خود Ernie Bot را دریافت کرد که به‌عنوان رقیب ChatGPT در نظر گرفته می‌شود.

چت‌بات Ernie Bot، مشابه رقیب اصلی خود ChatGPT، به‌کاربران این امکان را می‌دهد که در مورد موضوعات مختلف پرس و جو کنند یا در ایجاد تجزیه‌و‌تحلیل بازار، تولید شعار‌های بازاریابی و خلاصه‌سازی مستندات، درخواست کمک کنند.

اولین چت‌بات هوش مصنوعی چینی
‌سرویس چت هوش مصنوعی Baidu Ernie Bot ابتدا در ۱۶ مارس ۲۰۲۳ به‌عنوان اولین رقیب چینی ChatGPT راه اندازی شد و در ۳۰ آگوست پس از انتشار قوانین توسط دولت در ماه جولای، در دسترس عموم قرار گرفت. در عرض ٢٤ ساعت پس از انتشار رسمی، چت بات ١ میلیون کاربر و بیش از ٣٣/٤ میلیون جستجوی کاربر را جذب کرد.

همان روز بایدو انتشار دسته دیگری از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی را اعلام کرد و روند ثبت نام برای چت بات خود را آغاز کرد. با‌این‌حال، شایان ذکر است که وقتی در اواسط ماه مارس این چت‌بات منتشر شد، Zeyi Yang از MIT Technology Review عملکرد آن را در مقایسه با ChatGPT متوسط نامید.

بخش فناوری چین به صنعت هوش مصنوعی مولد چشم دوخته است
‌به گفته رسانه‌های چینی، حداقل هشت چت‌بات هوش مصنوعی چینی بخشی از اولین دسته از برنامه‌های تایید شده برای عموم هستند. این موارد شامل چت بات ByteDance Doubao است که در ١٨ آگوست منتشر شد و مورد دوم Zidong Taichu 2.0 از موسسه اتوماسیون در آکادمی علوم چین بوده است. با‌این‌حال، بات‌های هوش مصنوعی Alibaba، JD، iFLYTEK و 360 بخشی از اولین دسته نبودند.

تا کنون، بیش از دوازده چت‌بات چینی منتشر شده است، و اکثر آنها ویژگی‌های مشابه ChatGPT و دیگر بات‌های هوش مصنوعی غربی را ارائه می‌دهند، زیرا همه می‌توانند در قالب متن مکالمه کنند، به سوالات پاسخ دهند، مسائل ریاضی را حل کنند، شعر نوشته و کد برنامه‌نویسی بنویسند.

چین آماده اجازه دسترسی رایگان به فناوری هوش مصنوعی نیست
‌چت‌بات Ernie Bot و سایر چت‌بات‌های چینی با محدودیت‌های خاصی منتشر خواهند شد که استفاده از این ابزار‌ها را برای عموم مردم چین دشوار می‌کند. در جولای ٢٠٢٣، دولت چین مقرراتی را قبل از اجازه دسترسی عمومی برای مدل‌های هوش مصنوعی مولد منتشر کرد که شامل شرطی بود که شرکت‌ها را موظف می‌کرد تا مجوز‌های اداری مربوطه را دریافت کنند، اما معنای دقیقی برای این مجوز‌ها را مشخص نکرد.

برای استفاده از Ernie Bot، کاربران باید یک حساب کاربری در Baidu ایجاد کنند و مجوز استفاده را دریافت کنند که ممکن است تا سه ماه طول بکشد. به همین دلیل است که بسیاری از اعضای اولیه اکنون حساب‌های دست دوم بایدو را در پلتفرم‌های ارتباط الکترونیکی تا سقف ١٠٠ دلار می‌فروشند.

برچسب ها: Zidong Taichu, iFLYTEK, چت هوش مصنوعی, بایدو, ByteDance Doubao, Ernie Bot, Enhanced Representation through Knowledge Integration, Ernie, هوش مصنوعی مولد, GenAI, چت‌بات, ChatBot, OpenAI, ChatGPT, Artificial Intelligence, Baidu, Bot, China, هوش مصنوعی, Cyber Security, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, مجرمان سایبری, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل