IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

گروه ایرانی، عامل حمله سایبری به پارلمان آلبانی و شرکت مخابراتی One Albania

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir albanian parliament and one albania hit by iran 1سازمان ملی صدور گواهینامه الکترونیکی و امنیت سایبری کشور آلبانی (AKCESK) این هفته فاش کرد که مجمع جمهوری آلبانی و شرکت مخابراتی One Albania هدف حملات سایبری قرار‌گرفته‌اند.

سازمان AKCESK گفت: "این زیرساخت‌ها، بر اساس قانون در حال اجرا هستند و در حال حاضر به‌عنوان زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی یا مهم طبقه‌بندی نمی‌شوند".

شرکت One Albania که نزدیک به یک و نیم میلیون مشترک دارد، در یک پست فیسبوک در ٢۵ دسامبر گفت که این حادثه امنیتی را بدون هیچ مشکلی مدیریت نموده و خدمات آن از‌جمله تلفن همراه، تلفن ثابت و IPTV بی‌تاثیر در مقابل این حمله باقی مانده است.

سازمان AKCESK همچنین خاطرنشان کرد که این نفوذ‌ها از آدرس‌های IP آلبانیایی سرچشمه نمی‌گیرد و افزود که موفق شده است موارد بالقوه را در لحظه شناسایی کند.

این آژانس همچنین گفت که تلاش‌های خود را بر شناسایی منبع حملات، بازیابی سیستم‌های آسیب دیده و اجرای اقدامات امنیتی برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در آینده متمرکز کرده است.

علاوه بر این، AKCESK گفت که این حادثه باعث شده است تا استراتژی‌های امنیت سایبری خود را بررسی و تقویت کند.

در حال حاضر ابعاد و جزییات دقیق این حملات مشخص نیست، اما یک گروه هکری ایرانی به نام عدالت میهن یا Homeland Justice با اعلام در کانال تلگرام خود، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که شرکت هواپیمایی ایر آلبانی را نیز هک کرده است.

takian.ir albanian parliament and one albania hit by iran 2
takian.ir albanian parliament and one albania hit by iran 3
‌در پیامی که در ٢٤ دسامبر در وب‌سایت خود به اشتراک گذاشته شد، این گروه اعلام کرد که برای نابود کردن حامیان تروریست‌ها بازگشته است و در کنار آن از این تگ‌ها استفاده نمود: #albania، #albaniahack، #Cyber_Attacks، #mek، #MKO، #ncri، #NLA، #pmoi، #Terrorists

این توسعه بیش از یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که سرویس‌های دولتی آلبانی در اواسط ژوئیه ٢٠٢٢ هدف حملات سایبری مخرب قرار گرفتند.

گروه Homeland Justice مسئولیت آن حملات را نیز بر عهده گرفت. این تحول متعاقبا دولت ایالات متحده را بر آن داشت تا به زعم خود وزارت اطلاعات و امنیت ایران (MOIS) و وزیر اطلاعات آن، اسماعیل خطیب را به دلیل مشارکت در فعالیت‌های سایبری علیه ایالات متحده و متحدانش تحریم کند.

برچسب ها: Albaniahack, هوملند جاستیس, AKCESK, One Albania, عدالت میهن, HomeLand Justice, MKO, آلبانی, Albania, Iran, Hack, گروه هکری ایرانی, ایران, Cyber Security, جاسوسی سایبری, هک, بدافزار, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل