IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

گوگل رقیب ChatGPT را معرفی کرد: Bard

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir google bard chatgpt rival 1
مدیر عامل گوگل، ساندار پیچای، رقیب سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT با نام Bard را به‌عنوان یک "سرویس آزمایشی هوش مصنوعی مکالمه" که توسط LaMDA طراحی شده است، معرفی کرد.

در حال حاضر، Bard فقط برای "تست‌کنندگان مورد اعتماد" در دسترس است. با‌این‌حال، گوگل قصد دارد در هفته‌های آینده آن را به طور گسترده در دسترس عموم قرار دهد.

محبوبیت هیجان‌انگیز ChatGPT، که از زمان راه اندازی آن در نوامبر گذشته افزایش یافته است، به نظر می‌رسد در‌نهایت گوگل را تحت تاثیر قرار داده است، زیرا این شرکت جایگزین ChatGPT و رقیب آن به نام Bard را معرفی کرده است.

مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، روز دوشنبه در یک پست وبلاگی، این پروژه را رسما اعلام کرد و این ابزار را به‌عنوان یک سرویس هوش مصنوعی مکالمه آزمایشی توصیف کرد که برای مکالمه با کاربران در حین پاسخ به سوالات آنها طراحی شده است.

علیرغم فاش نشدن جزئیات زیادی در مورد قابلیت‌های Bard، به نظر می‌رسد که این چت‌بات دارای ویژگی‌های free-ranging مشابه با ChatGPT OpenAI خواهد بود.

طبق گفته ساندرا پیچای : "سیستم Bard به‌دنبال ترکیب وسعت دانش جهان با قدرت، هوش و خلاقیت مدل‌های بزرگ زبان ما است. از اطلاعات وب استفاده می‌کند تا پاسخ‌های تازه و باکیفیت ارائه دهد. "

"سیستم Bard می‌تواند خروجی خلاقیت و سکوی پرتابی برای کنجکاوی باشد و به شما کمک کند تا اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را برای یک کودک ٩‌ساله توضیح دهید، یا درباره بهترین مهاجمان حال حاضر فوتبال بیشتر بد‌انید و سپس تمرین کنید تا مهارت‌های خاص خود را خلق کنید. "

با‌این‌حال، یک تفاوت مهم این است که برخلاف ChatGPT که فقط تا سال ٢٠٢١ می‌تواند به اطلاعات دسترسی داشته باشد و به وب دسترسی ندارد، Bard از مدل زبان Google برای برنامه‌های گفتگو (LaMDA) پشتیبانی می‌کند و از تمام اطلاعات از وب برای تنظیم پاسخ‌ها بهره می‌برد.

takian.ir google bard chatgpt rival 2
‌سیستم Bard به روی آزمایش‌کنندگان قابل اعتماد باز شده است، و طبق پست وبلاگ گوگل، غول فناوری و موتور جستجو قصد دارد آن را "در هفته‌های آینده به طور گسترده در دسترس عموم قرار دهد. "

اگرچه گوگل قول داده است که "بازخورد خارجی را با آزمایش داخلی خود ترکیب کند تا مطمئن شود که پاسخ‌های Bard از نظر کیفیت، ایمنی و پایه بودن اطلاعات واقعی در سطح بالایی قرار دارند"، و از آنجایی که هر دو بر روی نرم‌افزار تولید متن ساخته شده‌اند، این احتمال وجود دارد که Bard با محدودیت‌هایی مشابه آنچه ChatGPT با آن درگیر است، مواجه شود.

مدل‌های هوش مصنوعی آموزش‌دیده‌شده بر روی متن‌های آنلاین، علاوه بر اینکه مستعد ارائه اطلاعات ساختگی هستند، مستعد نشان دادن تعصبات نژادی و جنسیتی و تکرار گفتمان محتوی کلمات نفرت‌پراکنانه نیز هستند.

همراه با تولید کننده تصویر هوش مصنوعی گوگل، Imagen، و سازنده موسیقی هوش مصنوعی آن، MusicLM، Bard نیز به لیستی از خدمات پیشرفته هوش مصنوعی اضافه شده است که هنوز برای عموم منتشر نشده است.

برچسب ها: Sundar Pichai, James Web, تلسکوپ فضایی جیمز وب, MusicLM, Imagen, free-ranging, ChatGPT OpenAI, LaMDA, ساندار پیچای, Bard, OpenAI, ChatGPT, Artificial Intelligence, هوش مصنوعی, دفاع سایبری, تهدیدات سایبری, Cyber Security, گوگل, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل